LOGO DIZAJN

5 ODLIKA ZA KVALITETAN LOGOTIP

logotipi

Kod dizajna logotipa, kako možete biti sigurni da će logotip koji predstavlja Vaš biznis biti uspešan na tržištu?  Uspeli smo da izdvojimo neke od karakteristika koje mnogi dizajneri opisuju kao uslove za izradu kvalitetnog logotipa, ali to ne mora značiti da će i biznis biti uspešan.

Ovo su neke od bitnih stavki koje karakterišu uspešan logotip:

Jednostavnost
Različitost
Relevantnost
Nezaboravnost
Skalabilnost

Jednostavnost: zašto logotip treba biti jednostavan?


Ako biste pogledali logotipe stotinak najuspešnijih kompanija na svetu, videćete da u principu sve one imaju jednostavne logotipe.
Postoji nekoliko izuzetaka, ali većina koristi jednostavne forme, oblike i najviše po dve boje.

Takođe, ako pogledate i uporedite kompanije koje su tokom godina redizajnirale svoje logotipe, videćete da su procesom redizajna svoje logotipe načinili jednostavnijima.

“Dizajn koji je složen ili nejasan sam po sebi sadrži samorazorni mehanizam. Nijedna ilustracija koja doslovno prezentuje brend neće učiniti ono što većina ljudi zamišlja i očekuje. Takav dizajn samo će otežati identifikaciju, a „poruku“ koju treba polati načiniti nejasnijom.
Logotip prvenstveno govori ko – a ne šta,  i to je njegova funkcija”

Paul RandPaul Rand je američki umetnički direktor i grafički dizajner, najpoznatiji po svojim korporativnim logotipom, uključujući logotipe za IBM, UPS, Enron, Morningstar, Inc., Westinghouse, ABC, i NeXT. Bio je jedan od prvih američkih komercijalnih umetnika koji je prihvatio i praktikovao švajcarski stil grafičkog dizajna.

Različitost: prepoznati i odvojiti jedan brend od drugog.

prepoznatljivost_tekstaNe postoji jedan brend za jedan tip proizvoda, što znači da kada uđete u market stotinu proizvoda se bori da Vam privuče pažnju.

Brendiranje je jedini način koji nam pomaže da se odlučimo za jedne ili druge. Takođe Vam pomaže da steknete poverenje.

Da bi odvojili i prepoznali jednu kompaniju od druge, dizajn mora biti različit. Treba da bude odmah prepoznatljiv i da ne liči ni na šta drugo u spektru u kome se vidi.

Kod dizajna logoa mora se razumeti konkurencija sa kojom kompanija ulazi u trku za tržište kao i sa kime će je upoređivati, zato istraživanje dizajna mora biti jedan od prioriteta.

Relevantnost: logo mora odgovarati industriji

 

logo_industrija_sličnosti
Pričajući o različitosti i tendenciji da se razlikujete od drugih dolazi se do situacija da se ide do krajnjih granica iako je važno biti drugačiji ne znači da se pretera i da Vaš logo pristaje niši kojoj je namenjen.

Ljudi su vizuelna bića i vremenom smo stvorili mnogo objekata koji nam pomažu u komunikaciji, ali u zavisnosti od kulture tako su se i objekti razvijali. Tu možemo primetiti boje i smisao boja tako da većina plavu vezuje za dečake, rozu za devojčice i od malih nogu nekako se naučimo na te dve boje.
U principu boje nemaju nikakvo značenje, ali različite kulture drugačije su naučene na boje.

Postoje i niše gde logotipi nose pravila tako da imamo prepoznatljive simbole u logotipima banaka, zubara, advokata i ponekad je najbolje ostati u toj niši i ne eksperimentisati sa dizajnom.

Nezaboravnost: dizajn logotipa mora biti takav da ga ljudi zapamte.

jednostavnost-logotipa_nikeJedna od bitnih stavki je načiniti logo takvim da ga ljudi zapamte. To se može postići primenom nekih od principa navedenih u prethodnim karakteristikama.
Jednostavni logotipi se lakše pamte, takođe logotipi koji se po nečemu izdvajaju u svojim nišama se isto lako pamte.
Što se tiče pamćenja boja takođe igra vitalnu ulogu u prepoznavanju identiteta brenda.

Postoji još drugih načina da logotip postane nezaboravan. Na primer, začiniti ga nečim neobičnim, tipografijom ili kako koristite negativan prostor.

Skalabilnost: stvaranje logotipa koji je efikasan nevezano za veličinu.

 

skalabilnost logotipa

 

Još jedna važna karakteristika uspešnog logotipa je skalabilnost, ovo je možda i najvažniji aspekt nekog logotipa.

U današnjem društvu vidljivost Vašeg logotipa je na svakom uređaju, društvenoj mreži, favikonu, ikoni i svaki od njih iziskuje različitu veličinu logotipa.

Isti taj logotip osim na socijalnim mrežama i internetu može se videti i na boku vozila, izloga ili zgrada. Dakle, dizajn logotipa mora biti efektivan i na 10 milimetara i na 10 metara.

Ono što je važno napomenuti da logotipi više nisu statični objekti, već kompanije imaju mnoštvo logotipa prilagodljivih za svaki tip 

Još jedna karakteristika skalabilnosti koju treba istaći je da neke kompanije imaju različite varijante logotipa za različite veličine.

Takva je varijanta koja efikasnije deluje na malim veličinama, kao na primer, ako imate projekat za koji znate da će se logotip često koristiti u malim veličinama, vredi stvoriti dodatnu varijantu za te situacije.

 

Došli smo do kraja ove priče koju smo delimično preuzeli sa logogeek.uk i pomogli Vam da shvatite važnost logotipa. Ukoliko Vam je potrebna kvalitetna izrada logoa za Vaš brend možete nas kontaktirati.